Wydział Ruchu Drogowego - Komenda Powiatowa Policji w Kazimierzy Wielkiej

Biuletyn Informacji Publicznej

Wydział Ruchu Drogowego

Do zadań Wydziału Ruchu Drogowego należy w szczególności:

  1. planowanie i organizowanie przedsięwzięć w zakresie ochrony bezpieczeństwa i porządku w ruchu drogowym;
  2. wykrywanie przestępstw oraz wykroczeń w ruchu drogowym i stosowanie wobec sprawców tych czynów przewidzianych prawem środków;
  3. analizowanie stanu bezpieczeństwa i porządku w ruchu drogowym oraz badanie przyczyn powstawania zdarzeń drogowych;
  4. dokonywanie oceny stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego na podległym terenie ze szczególnym uwzględnieniem udziału pieszych w wypadkach drogowych;
  5. udzielanie pomocy prawnej w zakresie przepisów ruchu drogowego Jednostkom podległym i innym uprawnionym podmiotom;
  6. realizowanie zadań związanych z likwidacją zdarzeń drogowych;
  7. podejmowanie i prowadzenie działań zmierzających do utrzymania płynności ruchu na drogach;
  8. prowadzenie działań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa i porządku w ruchu drogowym podczas imprez wymagających wykorzystania dróg w sposób szczególny;
  9. prowadzenie działań zmierzających do likwidacji miejsc i zjawisk zagrażających bezpieczeństwu i porządkowi w ruchu drogowym, w tym wyrażanie opinii do projektów zmian organizacji ruchu na podległym terenie oraz współdziałanie z właściwymi zarządcami dróg;
  10. realizowanie zadań związanych z kontrolą w transporcie drogowym oraz przewozem materiałów niebezpiecznych;
  11. wykonywanie czynności związanych z usuwaniem pojazdów z dróg;
  12. współdziałanie z organami administracji publicznej oraz środkami masowego przekazu na rzecz ochrony bezpieczeństwa i porządku w ruchu drogowym;
  13. sprawowanie merytorycznego nadzoru nad działalnością Jednostek podległych w zakresie bezpieczeństwa i porządku w ruchu drogowym;
  14. wykonywanie zadań we własnym zakresie oraz przekazywanych do realizacji przez Komendę Wojewódzką Policji w Kielcach  (działania wzmożone, zabezpieczenie imprez, eskorty);
  15. prowadzenie w ramach lokalnego doskonalenia zawodowego szkoleń z zakresu ruchu drogowego dla policjantów Wydziału, a także innych policjantów Komendy;
  16. organizowanie działań mających na celu edukację mieszkańców powiatu kazimierskiego (szczególnie dzieci i młodzieży szkolnej) w zakresie bezpiecznego korzystania z dróg przez pieszych i przeciwdziałania zagrożeniom w ruchu drogowym;
  17. rejestrowanie w policyjnych bazach danych: naruszeń w ruchu drogowym, kart zdarzeń drogowych, kart informacyjnych organów orzekających, zatrzymywanych praw jazdy i dowodów rejestracyjnych oraz wystawianie zaświadczeń o wpisach w ewidencji kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego;
  18. nadzorowanie i koordynowanie pracy podległych policjantów oraz dokonywanie analizy uzyskanych przez nich wyników;
  19. prowadzenie ewidencji wykorzystywanego sprzętu specjalistycznego i pomiarowego.

Metryczka

Data publikacji : 18.07.2024
Data modyfikacji : 18.07.2024
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Kazimierzy Wielkiej
Osoba udostępniająca informację:
Piotr Tarnowski
Osoba modyfikująca informację:
Piotr Tarnowski
do góry