Do zadań Zespołu do spraw Łączności i Informatyki należy:
- współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi Komendy Wojewódzkiej Policji w Kielcach w zakresie eksploatacji systemów łączności i informatyki oraz współpraca z operatorami telekomunikacyjnymi prowadzącymi działalność telekomunikacyjną na obszarze powiatu;
- prowadzenie prac mobilizacyjno-obronnych w zakresie organizacji łączności i informatyki na okres „W”;
- eksploatacja policyjnych systemów informatycznych w zakresie wprowadzania danych źródłowych wytwarzanych w Komendzie oraz jednostkach organizacyjnych Policji działających na obszarze powiatu;
- udzielanie bieżących informacji policjantom w zakresie danych gromadzonych w dostępnych bazach danych (WEL, EuVID, CBD-PESEL, KSiTA, KSIP, REGON, POSIGRAF, POBYT, STAT91, TEMIDA, LEX, Cepik, Pojazdy ZSE KGSG, Dokumenty PWPW, itp.);
- obsługa resortowej poczty elektronicznej w sieci Intranet oraz Internet;
- administracja stanowiskami służącymi do przetwarzania informacji niejawnych (ODN);
- organizowanie, modernizowanie i utrzymywanie w sprawności technicznej policyjnych systemów łączności i informatyki w Komendzie i na obszarze powiatu;
- organizowanie łączności w sytuacjach kryzysowych, w akcjach doraźnych oraz współdziałanie z innymi służbami poza policyjnymi w tym zakresie;
- realizacja zadań i poleceń służbowych zleconych przez przełożonych.